dinsdag 28 augustus 2012

recept ; zelf tortelini's maken

Gister moest ik koken en ik besloot pasta te maken, en het leek me wel leuk om daar een soort foto tutorial van te maken, helaas ben ik bij de eerste twee stappen vergeten foto's te maken, maar ik heb het zo goed mogelijk proberen te omschrijven

je moet er wel de tijd voor nemen want het kost meer tijd dan je denkt

voor het deeg heb je nodig
500 gram 00-Bloem of speciaal pasta bloem
3 Grote eieren en 2 eierdooiers
1/2 Teelepel zout
Een kom water

Zeef de bloem en maak er een berg van, maak in het midden een gat en strooi daar het zout in. Breek de eieren in een kommetje en gooi ze over het zout. Pak nu een vork en breek de dooiers en roer er doorheen zodat er langzaam steeds meer bloem bij komt, ga door tot het allemaal goed vermengd is.
kneed nog zo'n 10 min tot het een egale deegbal. Zorg dat je tijdens het kneden een bakje met water naast je hebt zodat je, je handen vochtig kunt maken. Het maakt niet uit als je deeg te hard is dat komt later allemaal goed

Verdeel de deegbal in 2en en wikkel ze in vochtige theedoeken. Laat het deeg ongeveer 1 uur rusten

Na een uur pak je een kwart van de deegbal, je kan het nu door de pasta machine rollen, het verschilt per machine maar die van mij heeft 9 standen als je hem met al die standen een keer gerold hebt vouw je hem dicht en begin je weer opnieuw, je doet dit ongeveer 3x
 
Hier vouw ik het deeg dicht om het nog een keer door de pasta machine te halen



Nadat ik het dicht gevouwen heb

Nu je deeg goed gerolt is kun je de vulling maken.
Ik heb gekozen voor een spinazie ricotta vulling.
Daarvoor heb je het volgende nodig ;

175gram Spinazie (Zonder steeltjes, gewassen en gesneden)
200g Ricotta
40g Boter
25g Parmezaanse kaas ( Geraspt )
1 Ei
Nootmuskaat, peper en zout naar smaak

doe de boter en de spinazie in een pan en laat het koken tot de boter gesmolten is en de spinazie gekrompen.

Haal het van het vuur en doe de ricotta en de Parmezaanse kaas erdoorheen en als laatste het ei.

Als het goed gemengd is kun je de nootmuskaat, peper en zout toevoegen. Eventueel kun je het daarna ook nog in de blender gooien maar het hoefd niet.
Zo ziet het er bij mij uit als nadat ik het geblenderd heb

Leg nu steeds een klein beetje op de pasta met een afstand er tussen.

Vouw het dubbel.


Nu kun je er met een koek vormpje tortelini's uitsteken.


Als ze klaar zijn kun je ze op een bebloemde theedoek leggen


Je moet ze ongeveer 7 minuten koken voordat ze klaar zijn

Recept voor de saus;
250ml Room
50gr Parmezaanse kaas ( Geraspt )
50g Boter

Gooi het allemaal samen in een pan en roer tot dat de kaas gesmolten is

verdeel de pasta en saus over ongeveer 6 รก 7 bakjes en strooi er parmezaanse kaas overheen

KLAAR!


Enjoy je homemade pasta ! X Nikki & Julia & Sterre

Geen opmerkingen:

Een reactie posten